-->

8/kozmetik

22 Eylül 2011 Perşembe

BALİ ADASI 1

Geçen sene gittiğimiz tatili paylaşmak istiyorum , İstanbulun şu yağmurlu günlerinde biraz içimiz açılır ne dersiniz?

Daha önce Bangkok tatilinde bahsettiğim gibi uzak doğu çok farklı:) Bangkok yazım için tık tık

THY nin bilmem kaç sayılı seferiyle :) havalandık Ekim ayının 26 sında havalar soğumaya başlarken biz leylekler gibi göç ettik ama kısa süren bir göçtü bizimki :) Yolculuk Huzur adası olarak bilinen Bali adasınaydı.
Önce 9 saatlik bir uçuşun ardından Jakarta hava limanına vardık. 2 saatlik beklemenin ardından Air Asya ile Bali ye doğru uçtuk veeeeeeeeeeeee sıcacık huzur adasına vardık.

Endonezya da 2 büyük zengin adadan biri olan Bali adasında 20 bin tapınak bulunduğundan buraya Tanrıların Adası da deniliyor.Halkın büyük çoğunluğu müslümanlardan oluşuyor ancak azınlık olan hindular Bali adasında yaşıyor. Deniz ,kum,güneş üçlüsüne huzur , doğa harikaları ve ucuzluk eklenince turistlerin büyük ilgi odağı haline geliyor.

Hava limanına vardığımızda şaşkınlık içerisindeydik , minicik ve kapanmış bir hava limanı karşımızdaydı , hayretler içerisinde çalan o kendilerine özgü tiz sesli müzik eşliğinde taksiye bindik ve harika tercihimiz olan otelimize vardık. Otel seçimi yaparken Booking.com veya Asiarooms.com dan araştırmalarımızı yapıp yorumları okuyup değerlendiriyoruz.

Otelimize vardığımızda gece yarısı olduğu için ( saat farkından dolayı ) etrafı göremeden hemen uykuya daldık ve sabahı iple çektik . İşte tatil başlıyor.......

Otelimizi KUTA BEACH te seçtik , Bali de Kuta ve Nusa Dua oteller bölgesi.Nusa Dua sakin ve balayı adası , Kuta ise hareketli , merkezi ,denizinde sörf yapılan , gecesi keyifli olan adası :))

Resimlerle bir Bali turu başlıyor......

Jakarta hava limanında starbuks ta ıcetea limon içelim dedik ama demez olaydık ; demlikten soğuk çayı döküp üzerine limon sıktı :))

Kuta Beach , ucu bucağı olmayan plaj...
Sahile kırmızı ve sarı bayraklar koyup uyarı işaretlerini asmış oluyolar.Ancak sörfçüler dinlemiyor :)

Otelimiz ; bir adımda havuzdayız ....

Sörf yapmak mı? Daha tahta ile duramıyorum bile :)) Sahilde gezen sörf hocaları 2 saatlik ders veriyolar ama biz kendimiz yapmaya çalıştık hahahah sonuç ortada...

2.gün ada turuna çıktık ve meşhur pirinç tarlalarına doğru yola koyulduk.Bu arada turları heryerden ayarlayabiliyorsunuz çünkü heryerde acentalar var , fiyatları da standart ama pazarlık şart :)) malasef...

İşte pirinç tarlaları dedi rehberimiz şaşkınlık içerisinde neee bumu meşhur tarlalar dedik meğer bunlar minik halleriymiş , işte asıl tarlalar , görselliğe bakar mısınız....  Kendimizi Rambo filmlerinde hissettik :)
Tüm bunlar el emeği , makine değmiyor , büyük küçük tüm aile bu evlerde yaşayıp pirinçlerini yetiştiriyolar , hayran olmamak imkanız gerçekten
Pirinçleri yetiştirenler bu evlerde yaşıyolarmış
 Kahve kavuruyorum ....

Pirinç tarlalarından sonra Endonezya kahvesiyle de ünlü olduğu için kahve kavurmaya ve Endonezyanın en pahalı kahvesi olan LUWAK kahvesini içmeye geçtik Luwak kahvesi işte bu hayvanın dışkısından yapılıyor ve kavruluyormuş , emin olun içmeden önce tahmin etmemiştim :))
Bu şekilde servis ediliyor luwak kahvesi :)) Resimde gördüğünüz tütünü turistlere marijuana tütünü olarak satıyolarmış sokak satıcıları aslında şekerli sıradan bir tütünmüş ...
Evetttttt kahvemizide içtik sıra geldi Ubud dağına çıkmaya.( Arka fondaki dağ ) Ubud dağındaki yanardağ yüzyıllardır aktif olmadığı için yerleşim mevcuttu.Takiii biz Endonezyadan döndükten sonra yanardağdan dumanlar çıkana kadar :)))
Dağda çeşit çeşit resimler çekildikten sonra yemek molası verdik açık büfe olan restaurantta domuz ağırlıklı yemekler olduğundan sadece noodle ve meyve yedik :( Burdaki en tatlı meyve sarı karpuzdu.Birde ben burdaki ki limonlara bayıldım meyve yer gibi yiyip durdum.

Evettttttt sırada Ubud dağı eteğındeki Balili ressamların çalıştığı sanat evi ,burada tezgahlarda ipek halılarda dokuyolar ve satmak üzere sergiliyorlar.

Şimdi tapınaklardayız , tapınaklara girerken üzerinizdeki kıyafetin uygun olması gerekiyor( dikkat etsekte olmamış ) şayet öyle değilse size yerel giysi giydirip çok cuzi bir para alıyorlar.Hinduların o kadar çok tapınağı varki ve tesadüfen biz ordayken ayine geliyolardı hepsini elllerinde meyveler ve yerel kostümleriyle müzik eşliğinde dua ettiler meyveleri Tanrılarına  sundular ve sırayla döndüler. ( tapınakların önüne bırakılan meyveleri görmeniz lazımdı )

Kostüm tam üzerime uygundu :)) Renkler harika...
Kıyafetiniz uygun değilse bayan erkek bebek çocuk fark etmez bu giysiyi giymeniz gerekiyor :)

Heykellerde bile örtü var

Not ; Bu yazıyı yazmak tam 3 gün sürdü , tam yazıyorum hoppppp kayıt edemeden bilgisayar kapanıyor , tam yazıyorum resimler çıkmıyor , tam yazıyorum işim çıkıyor bir bakıyorum kayıt yok.Bu yüzden devamı bir kaç gün sonra gelecek.Sevgiler....